Toplu ulaşımda akaryakıt zamları ile giderler günden güne artmaya devam ediyor. Artan zamlardan sonra toplu ulaşım alanında farklı kararlar alınmaya başladı.
Bu alanda alınan kararlardan birisi de 65 yaş üstündeki vatandaşlara ücretsiz ulaşım hizmeti konusunda geldi. Tüm Türkiye’de geçerli olan 65 yaş ve üstü vatandaşların ulaşımdan ücretsiz faydalanması durumu ortadan kalkıyor. Geçtiğimiz günlerde Burdur’da Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi tarafından alınan toplu ulaşımda ücretsiz binişlerin bitirilmesi kararından sonra 65 yaş ve üstü vatandaşlar da 1 Ağustos tarihinden itibaren ulaşımda ücret ödemeye başladı.
Burdur Özel Halk Otobüsleri Kooperatifinden sonra Özel Halk Otobüsleri Birliği de tüm Türkiye’de 65 yaş üstü vatandaşlar için ücretsiz ulaşım hizmetini durdurma kararı aldı. Özel Halk Otobüsleri Birliğinin bu kararı ise Ekim ayından sonra uygulanmaya başlayacak. Ekim ayından itibaren 65 yaş ve üstü vatandaşlar da özel halk otobüslerinde ücret ödeyecek.
İHA