Niksar Belediyesi, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir belediyecilik anlayışı doğrultusunda önemli bir projeyi daha hayata geçirdi. Belediye Başkanı Semih Tepebaşı, Atıksu Arıtma Tesisi’nin çatı alanlarına 160 kW kurulu güce sahip Güneş Enerji Santrali (GES) kurulumunun tamamlandığını açıkladı.
Enerji verimliliğini artırmak, işletme maliyetlerini azaltmak ve yenilenebilir enerji kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla hayata geçirilen proje kapsamında tesisin elektrik ihtiyacının bir bölümü artık güneş enerjisinden karşılanacak.
Yatırımın, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen IPA II Hibe Programı kapsamında desteklendiği belirtildi. Sağlanan hibe ile tesisin yenilenebilir enerji altyapısı güçlendirilirken, çevre dostu ve sürdürülebilir enerji üretimi adına önemli bir adım atılmış oldu.

Devreye alınan sistemle birlikte:
İşletme giderlerinin azaltılması,
Karbon emisyonlarının düşürülmesi,
Yenilenebilir ve çevre dostu enerji kullanımının yaygınlaştırılması,
Enerji arz güvenliğine katkı sağlanması hedefleniyor.
Elektrik üretimine başlanan GES yatırımı, hem çevresel sürdürülebilirlik hem de belediye bütçesi açısından önemli bir tasarruf ve kazanım olarak değerlendiriliyor.
Başkan Tepebaşı, gelecek nesillere daha temiz ve daha yaşanabilir bir Niksar bırakmak için çevre odaklı projelere kararlılıkla devam edeceklerini vurguladı.