Tokat Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Türkiye Bağımlılıkla Mücadele (TBM) çalışmaları kapsamında gençlere yönelik önleyici eğitim faaliyetlerini aralıksız sürdürüyor. Bu kapsamda Ayşe Ak Seda Sayan Çok Programlı Anadolu Lisesi’nde 9. ve 10. sınıf öğrencilerine yönelik madde bağımlılığı eğitimi gerçekleştirildi.
Gençlerin zararlı alışkanlıklardan korunması ve bilinçlendirilmesi amacıyla düzenlenen eğitim programında, bağımlılıkla mücadelenin önleyici boyutu ele alındı. Alanında uzman kişiler tarafından verilen eğitimde, öğrencilerin bilgi düzeylerinin artırılması ve risklere karşı farkındalık kazanmaları hedeflendi.
Eğitim kapsamında öğrencilere; madde bağımlılığının tanımı ve riskleri, bağımlılığın fiziksel, psikolojik ve sosyal etkileri, hayır diyebilme becerilerinin geliştirilmesi ile sağlıklı yaşam alışkanlıkları ve koruyucu faktörler başlıkları altında kapsamlı bilgiler aktarıldı.
Uzmanlar, özellikle ergenlik döneminde karşılaşılabilecek risklere dikkat çekerek, gençlerin doğru karar alma ve kendilerini koruma becerilerini güçlendirmeye yönelik örnekler paylaştı. Programla birlikte öğrencilerin madde bağımlılığına karşı bilinçlenmesi, riskli durumları tanıyabilmesi ve sağlıklı yaşam konusunda farkındalık kazanması amaçlandı.
Yetkililer, bu tür önleyici eğitimlerin gençlerin geleceğini koruma açısından büyük önem taşıdığını vurgularken, Tokat genelinde benzer eğitim ve farkındalık çalışmalarının önümüzdeki süreçte de devam edeceğini belirtti.
Tokat Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, eğitime katkı sunan okul yönetimine ve programa katılım sağlayan tüm öğrencilere teşekkür edildi.
SAĞLIK
Yayınlanma: 23 Aralık 2025 - 14:20
Tokat'ta Gençlere Yönelik Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi
Tokat Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Türkiye Bağımlılıkla Mücadele (TBM) çalışmaları kapsamında gençlere yönelik önleyici eğitim faaliyetlerini aralıksız sürdürüyor.
SAĞLIK
23 Aralık 2025 - 14:20
İlginizi Çekebilir