Seçimler yapıldı, sonuçlar alındı. Şimdilerde yeni bir sürecin başında Niksar. Henüz arkasını göremediğimiz bir dönemece giriyor gibi görünse de yerel yönetimin hizmet üretmek için değerlendirebileceği yeni bir 5 yıl var önümüzde.. Çalışan, hizmet sunan, bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan sorumlu belediyecilik anlayışının gereklerini yerine getirec bir yerel idare için çok kısa sayılabilecek bir süreç, ya da günü geçiren, toplumsal bilinçten uzak düşüncelerin egemen olacağı ve zamanı saatte, tarihi takvim yapraklarında göreceğimiz uzun bir 5 yıl.
Her ne kadar yazımın başlığını “Zorlu Dönemeç” olarak düşünmüş olsam da, hizmet için kadrolarını, çalışma birimlerini ve yol arkadaşlarını ilçenin ve bölgenin koşullarına uygun olarak kurmuş yerel yönetimin azimli, kararlı ve bilinçili yönelimiyle yeni dönemde tamamlanacak bu dönemeç hiç de zor olmamalı.
Yerel yönetimler kentlerin öncelikli sorumlularıdır. Bölgede ve kentte eksik fazla ne varsa yerel idareciler bilmek zorundadır. Bu anlamda belediyeleri oluşturan tüm birimlerden üstün ve nitelikli hizmet alabilmenin yegane koşulu doğru planlamadır. En iyi araç-gerece ve en doğru insan gücüne sahip olunsa da kentin dinamik ve sorunları sağlıklı analizlere dayandırılmadıkça başarı şansı yitirilmiş olur.
Seçimden başarıyla çıkan Niksar Belediye Başkanı Özdilek Özcan ile farklı zamanlarda yaptığım görüşmelerden edindiğim izlenim; yerel kalkınma için olumluların artırılması, olumsuzlukların giderilmesi biçiminde şekilledi.
Niksar'ın somut ve somut olmayan değerleri ile var olan tüm sorunları incelendiğinde tarım - hayvancılık başta olmak üzere işsizlik, göç, ticaret vb. sosyo-ekonomik hareketler acil çözüm bekleyen konular olarak karşımıza çıkıyor. Aslında, hiçbiri dünden bugüne oluşmuş olumsuzluklar değil, aksine Niksar'da yıllardır konuştuğumuz sorunlar bunlar.
Zoru kolaya, olanaksızlıkları yarara dönüştürecek şey; istek, azim, disiplin ve sevgidir. Belediye birimleri başta olmak üzere kendini Niksarlı kabul eden herkes bu doğrultuda davranmalı, Niksar'ın gelişmesine ve bölgemizde yaşayan herkesin refah ve kalkınmadan pay alabilmesine katkı sağlamalıdır.
Kent Konseyi önderliğinde oluşturulacak ve tüm kamu kuruluşları, yerel yönetim ve sivil toplum kuruluşlarının temsil edildiği kapsamlı bir komisyon tarafından Niksar'ın kent ve çevresiyle ilgili sorunların analizlerinin yapılması ve derin bir AR-GE çalışmasıyla çözüm yollarının saptanmasının doğru olacağı kanısındayım.
İşsizliğin giderilmesi ve kentsel göçün önlenmesine yönelik yeni girişimler mutlaka teşvik edilmelidir. Yoksullukla savaşta en önemli adım insan gücünün doğru, yararlı ve akılcı kullanımıdır. Üreten bir kent için yeni iş alanlarının açılmasına yönelik düşünceler değerlendirilmeli ve tarım ürünleri çeşitliliği artırılmalı, modern tarım uygulamalarıyla üreticinin yüzü güldürülmelidir. Gıda sektörüne mal sağlayan tarım ve hayvancılığımızın üretim ve ekonomik süreçlerinin analizleri yapılmalı, doğru pazarlanması yönünde akademik çevrelerden destek alınmalıdır.
Kalkınma ve gelişmenin bilimsel destek alınmadan güç olacağını hepimiz çok iyi biliyoruz. Bu anlamda, Niksar'ın ürettiği ve üreteceği herşeyin üretim ve pazarlama süreçlerinin dededen görme (kara düzen) değil, bilimsel ve akılcı yöntemler uygulanarak yaşanması Niksar'a ve bölge insanına büyük yarar sağlayacaktır.
Niksar'ın aydınlık yarınlarında buluşmak üzere..