Tokat Valisi Dr. Recai Akyel şehrimizde iki yıl iki ay kaldı. Devletinin bütün imkânlarını engin tecrübesi ile bütünleştirerek seferber etmenin gayreti içinde oldu. Halkıyla bir, beraber olmanın sırrına bir Dadaş olarak her zaman vakıf oldu. Daha önceki dönemlerden kalan yatırımların ve yeni projelerin takipçisi oldu. Merkezi hükümetle ve mahalli yönetimlerle mükemmel bir ilişki kurarak Tokat'a ödenek aktarılmasında başarılı oldu. Özel İdare imkânlarının yerli yerinde kullanımını, İl Genel Meclisi'nin yoğun bir tempoda çalışmasını sağladı.
O, sadece makamında oturan bir vali olmadı. Daima halkının içinde oldu. İlçeden ilçeye, kasabadan kasabaya, köyden köye koştu. Kaymakamların, belediye başkanlarının, siyasilerin, daire amirlerinin, memurlarının ve halkın meselelerini dinleyerek çözüme kavuşturmak için büyük bir gayret içinde bulundu.
Sadece caddeleri gören, ana caddede bulunan esnafları ziyaret eden, onların çayını içen bir vali de olmadı. Şehirlerin bilinmez ara sokaklarını da gezerek vatandaşının ikram ettiği bir tas ayranı, bir bardak suyu içerek onların gönüllerini aldı. Hiç bir kimseyi ayırt etmeden köylü, şehirli, fakir, zengin amir, memur dertlerini dinledi, devletin şefkat elini onlara uzatmayı, güler yüzünü göstermeyi bildi. Bu yöntemi gittiği ilçelerde de uygulayarak halkın gönlünde apayrı bir yer edindi.
Davet edilen yerleri mümkün mertebe ihmal etmedi. Görev yaptığı süre içinde yer alan İki Ramazan ayında da evinde iftar edemedi. Mesaisini aksatmadan cenaze merasimlerine katıldı ki bunun en güzeli bir sığırcık kuşu gibi Tokat Hükümet Konağına sığınan Kemalpaşalı zihinsel engelli Yusuf Bilir'in cenazesine sahip çıkmasıdır.
Tokat'a geldiği günden itibaren halk onu 2.Vali Recep Yazıcıoğlu olarak gördü. Öyle karşıladı, öyle yaşattı ve öyle uğurladı.
Vali Dr. Recai Akyel'in her ay yapılan İl Genel Meclisi toplantılarından sonra bir ilçeye yemeğe giderek, ilçeler arasında kaynaşma sağlaması da en güzel uygulamalarından biridir.
Bu yüzdendir ki, 2008'de halkın büyük teveccühüyle “ Yılın Valisi” seçildi. Yapmış olduğu bazı projeler ödüle layık görüldü. O da bu başarı çizgisinde devletin üst kademelerine çıkmayı layıkıyla hak etti. Kaymakamlıktan, Valiliğe, Sayıştay Başkanlığına, Cumhurbaşkanı Başdanışmanlığına ve Anayasa Mahkemesi Üyeliği gibi her bürokrata nasip olmayacak bir şekilde devletin en üst kademelerine çıkabilmenin mutluluğuna ulaştı.
Biz, Vali Dr. Recai Akyel ile ilgili yazımızı, valinin dönemin İl Genel Meclisi Başkanı Mehmet Elibolla ilgili bir hatırası ve şahsına Niksarlı bir esnafın gönderdiği mektupla bitirelim:
“İl Özel İdaresi'nin 2008 yılı bütçesi ve iş programı hazırlanmıştı. İl Özel İdaresinin gelirini artırmak, ek kaynak bulmak kolay değildi. Daha önceden borçlanmaya gidildiğinden eski borç kapatılmadan yeni borçlanmaya da gidilemiyordu. Tek çıkar yol, İl Genel Meclisi'nin bütçe içerisindeki kalemler arasında aktarma yapmasıydı.Bütçede yer alan bazı kırsal ve köy yatırımlarının iptal edilerek, iptal edilen projelerin ödenekleri bu üç yeni projeye ödenek olarak tahsis edilecek ve böylece yeni projeler başlatılabilecekti.
Konuyu önce Meclis Başkanı Mehmet Elibol'a açıkladım. Konu konuşulurken Elibol'un biraz sıkıntılı olduğunu hissettim. Tokat'ın her ilçesinden genel meclis üyesi vardı. Hangi köyün her ilçesinin bütçeye konulan yatırım programını iptal edebilirdik? Elibol'u düşündüren bu sorunun cevabıydı.
İlgili ayın İl Genel Meclis'inin toplantısını bekliyordum. Tokat İl Genel Meclisi olağan aylık toplantısında 2008 yılı bütçesinde gerekli değişiklikleri yapacak ve Duble Yol, Mobese ve Mikro kredi projeleri ile ilgili kararlar alacak diye ümitle beklemekteydim.
İl Genel Meclisi toplandı, toplantı bitti, kararlar önüme geldi, beklediğim kararlar ortada yoktu. Şaşırdım kaldım, sordum soruşturdum. Öğrendim ki; genel meclis bu konular ile ilgili karar almamış.
İl Genel Meclisi Başkanı Mehmet Elibol'u aradım, görüştük ve deyimin tam anlamıyla tehdit ettim. “Seni Başbakan'a şikâyet edeceğim” dedim. Elibol'un beyefendi ve nezaket sahibi edasıyla “Aman efendim, yapmayın efendim, olur mu hiç? Gerekeni yaparız, siz hiç üzülmeyin” cevabı üzerine meclisi olağanüstü toplantıya çağırdı ve bulunan ara formüllerle, kırsalın yatırım programları aksatılmadan gerekli kararlar alındı ve Duble Yol, Mobese ve Mikro Kredi uygulaması başlatıldı.”
Ve arşivinde özenle sakladığı mektuplardan biri:
“Sayın Valim,
Niksar'ımıza bir program için gelmiştiniz. Benim iş yerimin önünden geçerken arabanızın camının açık olması ve tanımadığınız hâlde bana selam vermeniz beni ziyadesiyle memnun etti ve heyecanlandırdı.
Sizin vatandaşa bu yakın hareketiniz beni çok duygulandırdığı için bu satırları yazıp duygularımı aktarmak istedim ve o gün Allah'a şükredip dedim ki: İşte benim Valim. En derin saygı ve sevgi duygularımla tekrar selamlarımı sunarım. “
Niksar'dan bir esnaf.
Evet, biz de iki yıl kadar kalabildiği Tokat'a büyük hizmetleri olan, Ankara'da kapılarını büyük bir sevgiyle Tokatlılara açan, halkının gönlünde güzel bir taht kuran Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Doç. Dr. Sayın Recai AKYEL Bey'e sıhhat ve başarı dileklerimizi sunuyoruz. Yüreğiniz Palandöken Dağları kadar yüce, Nene Hatun'un aziz ruhu kadar kahramanlık dolu olsun. Tokat'ın 32.Valisi Şerif Yılmaz yazısında buluşmak arzusuyla…