Tokat Valisi Mustafa Taşkesen 16 Mart 1965 'de Yozgat/Yerköy'de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Yozgat'ta tamamladı.1986 yılında Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat Bölümü'nden mezun oldu.1988 yılında Kaymakam Adayı olarak İçişleri Bakanlığı'nda göreve başladı.
1991 yılında Gaziantep/Nurdağı Kaymakamlığına atandı.((1991-1994) Şirvan/ Siirt/ Palu, Elazığ /Palu (1994-1996) Kaymakamlığı yaptı.
1996 yılında İçişleri Bakanlığı Eğitim Daire Başkanlığı'nda Şube Müdürü olarak atandı.1998 yılında Mülkiye Başmüfettişliği'ne atandı.2005 yılında Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığına atandı. Emniyet Genel Müdürlüğü Denetleme Grup Başkanlığı yaptı. Bakanlar Kurulu'nun 7.3.2007 tarihli atama kararnamesi ile 'de Giresun Valiliğine (30.03.2007-03.07.2009), İçişleri Bakanlığı'nın 10.06.2009 tarih ve 10030 sayılı yazıları ve Bakanlar Kurulu'nun 11.6.2009 tarihli kararıyla Tunceli Valiliği'ne atanan Mustafa Taşkesen (2009-2012),3.08.2012 Tokat Valiliği'nde (2012-2014) görevlendirildi.
23. 05 2014'de 29008 Sayılı Resmi Gazetede de yayınlanan Atama Kararnamesi ile de Mardin Valiliği'ne atandı.(12.06.2014-27.02.2015) Bu görevde iken 19.02.2005' de Merkez Valiliği görevine alındı. Çok kısa bir süre Düzce Valiliği'ne vekâleten (30.08.2016-07.09.2016) atandı. Hâlen Ankara'da Merkez Valiliği görevini sürdürmektedir.
Betül Hanım ile evli olan Vali Mustafa Taşkesen'in Eymen adında biri kız, Ahmet Alp ve Ümit adında ikisi erkek üç evladı vardır.
Her Vali atandığı ilde genellikle 3 ila 5 yıl arasında görev yapar ve daha önce o şehrin yapısına göre tasarladığı bazı plan ve projelerini uygulamak ister. Ancak Tokat'ta iki yılını bile doldurmadan tayininin Mardin'e çıkması şüphesiz ki Vali Mustafa Taşkesen'in bu düşüncelerinin gerçekleşmesine engel olmuştur. Zaten Tokat'tan ayrılırken bu konuda haklı sitemlerini ortaya koymuştur. Geldiği günden beri eşi Betül Hanım'la birlikte mesai arkadaşları ve halkla güzel bir iletişim kuran Taşkesen'in bu tayinine daire amirleri kadar halk ta üzüntü duymuş, Taşkesen Ailesi'ne anlamlı bir veda töreni düzenlenmiştir.Bu uğurlama törenini o günün basını şu şekilde yansıttı.
“İlimizde yaklaşık 2 yıl görev yaptıktan sonra Mardin Valiliğine atanan Vali Mustafa Taşkesen, Tokat'tan törenle gözyaşlarıyla uğurlandı.
Vali Mustafa Taşkesen'e veda etmek isteyen bürokratlar ve vatandaşlar valilik önünde toplandı. 7'sinden 70'ine her yaştan insanın vedalaşmak için geldiği törende, sevgi evi öğrencileri "Yolunuz açık olsun Vali baba, Betül anne sizi unutmayacağız" şeklinde açtığı pankartı gören Vali Mustafa Taşkesen ve eşi Betül Taşkesen gözyaşlarını tutamadı. Valilik Makamında basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Vali Taşkesen, Tokat'tan ayrıldığı için duyduğu üzüntüyü dile getirdi. Tokat'ta görev yapmaktan onur duyduğunu belirten Taşkesen, "Mevlâna'nın deyişiyle 'Tokat'a gitmek gerek, insanları da tabiatı gibi mutedildir' dediği bir şehirde, medeniyetimizin filizlendiği, milletimizin medeniyetinin burada büyük eserler bıraktığı önemli bir Anadolu şehrinde çalışmaktan, sizlere hizmetten onur duyduğumu belirtmek istiyorum" diye konuştu.
Vali Mustafa Taşkesen, "Bu teveccühü hak etmedik. Çok kısa süren bir çalışmamız oldu. Ondan dolayı erken ayrılmak zorunda kaldık. Onun hüznünü yaşıyoruz. Ama biz devlet memuruyuz mutlaka gidecektik ama biraz erken olmasının hüznü var. Kısmet, kader böyle imiş. İnşallah biz adil bir şekilde hukukun üstünlüğünü önde tutarak çalışmaya çalıştık. İnsanlarla gönül bağı kurmaya çalıştık. Vatandaşımızın sevincini bayram bildik, hüznü ile hüzünlendik. Herhalde ondan dolayı hemşerilerimiz böyle teveccühte bulunuyor. Demek ki biz çalışma felsefemizi gösterebilmişiz" diye konuştu.