Böylelikle başta Milli Eğitim ve Gençlik ve Spor Bakanlığı'nca Pilot Bölge olarak seçilen şehrimize genel bütçeden sağlanan 19 milyar TL'lik ödenek, Tokat'ın yaklaşık 600 köyünden salma usulüyle ve toplanan tahmini 5 milyar TL ve Özel İdare kaynaklarıyla toplam proje bedeli 25 milyar TL'ye ulaşan 3000 derslik ve lojman, proje tutarı 2. 5 milyar TL olan 3000 yataklı öğrenci yurtları, 176 sağlık evi yapılmıştır.
Özellikle bu kurumlara araç, gereç yapmak için İl Özel İdaresi imkânlarıyla “Okul Araç ve Gereçleri Üretim Merkezi” kurularak malzemeler hem ucuza mal edilmiş, hem de işçi istihdamı sağlanmıştır. Bu atölyede günde 170 sıra,20 yazı tahtası,15 öğretmen kürsüsü üretilmiştir. Nitekim Devlet Planlama Teşkilatı bu başarı karşısında kayıtsız kalmamış, “Tokat Modeli”ni verimli bir çalışma olarak ülke geneline örnek göstermiştir. Bundan dolayıdır ki, 1987 yılı Haziranında Tokat'ta Özel İdareler Başta Olmak Üzere Mahalli İdareler ve Toplum Kalkınması Sempozyumu”nda mahalli idareler, il özel idareleri ve belediyeler, halkın yönetime katkıları konuları tartışılmıştır. Yine O'nun döneminde tarımsal projelerden ipek böcekçiliği, bağcılık, kavakçılık projeleri gerçekleştirilerek çiftçiler açısından önemli bir verim alınmıştır.
Kültür, sanat ve turizm bakımından Tokat'ı uluslararası alanda tanıtmak amacıyla sempozyumlar, paneller, resim sergileri ve bilimsel toplantılar tertip edilmiştir. Tokat'ı tanıtıcı yayınlar, broşür ve kartlar gün yüzüne çıkmıştır. 1985 yılında Şeyh'ül İslâm İbn-i Kemâl Araştırma Merkezi kurularak aynı yıl 26-29 Haziran 1985'de Şeyh'ül İslâm İbn-i Kemâl Sempozyum yapıldı.1986 yılında da “Türk Tarihinde ve Kültüründe Tokat Sempozyumu” gerçekleştirildi. Her iki sempozyum da daha sonra kitaplaştırılmıştır. Vali Recep Yazıcıoğlu görev yaptığı sürece kendisini klasik mülki idare anlayışından farklı tutmaya özen göstermiştir. Bu konuda daha sonra yazdığı eserinde mevcut mülki idare sistemini yetersiz olduğu için eleştirirken fikirlerini şöyle özetlemiştir: “Demokratım desem çok iddialı bir laf olur ama ben demokrat olmaya çalışan, her türlü fikre, zikre açık, peşinen reddetmeyen, farklılıkları zenginlik kabul eden, kendi düşüncesini başkasına dayatmayan, siyah beyaz düşünmemeye çalışan herkese de bunu tavsiye eden, mutlak doğruları sorgulayan bir bireyim.”
Vali Recep YAZICIOĞLU görevi sırasında Türkiye'nin mevcut durumunu daima eleştirdi, zaman zaman zülfi yâre dokundu, bu yüzden olacak siyasilerle de-Tokat hariç- pek anlaşamadı.
25 Mart 1984'de ülkemizde mahalli seçimler yapılmış Tokat'ta Belediye Başkanı ANAP'tan Hüdai Sayıbaş (1938-2006)seçilmişti. Onunla iyi anlaştılar, iyi geçindiler. Hizmetlerin yürütülmesinde belediyenin o yıllardaki kıt imkânlarına rağmen genellikle beraber hareket ettiler.29 Kasım 1987 yılında da Milletvekili seçimleri yapıldı. ANAP 'tan Metin Gürdere, Erkan Yüksel, Mehmet Zeki Uzun ve Talat Sargın seçilirken SHP'den de Kenan Süzer ve Kazım Özev TBMM'ye girmeye hak kazandılar. Vali, Tokat milletvekilleri ile büyük bir uyum içinde çalışarak merkezden temin edilecek ödenekler konusunda büyük bir gayret sarf etti.
Biz “Altın Yıllar “ olarak değerlendirilen 1984-1989 yılları arasında gerçekleştirilen yatırım, projelerden ve bazı uygulamalardan kısaca bahsedelim:
-“Kendi okulunu kendin yap” kampanyaları doğrultusunda okulsuz köy kalmadı, il merkez ve ilçelerde lise, ortaokul ve ilkokullar yeni binalarında öğretime başladı.
-Özellikle köylere sağlık ocağı ve sağlık evleri yapıldı.
-Yeni jandarma karakolları yapıldı.
-Karakollarda, pembe karakol projesi başlatıldı.
-Polis Evi yapıldı.
-Tamamlanan Sigara Fabrikası törenle açıldı. (1985)
-İl merkez ve ilçelere öğrenci yurtları yapıldı. Taşhan öğrenci yurdu olarak tahsis edildi.
-İl ve ilçelere yeni öğretmenevleri kazandırıldı.
-Yol düzenlemeleri ve asfaltlama çalışmaları yapıldı.
-Gazi Osman Paşa Üniversitesi'nin açılması için çalışmalar hızlandırıldı.
-Yazmacılar Hanı onarılarak Tokat yazmasının tanıtımına büyük gayret sarf edildi.
-Kahvehanelere kitaplık konuldu, içki satılan yerlere yeni düzenlemeler getirildi, kumar yasaklandı.
-Devlet dairelerinde mesaiyi aksatmaması için çay ve sigara hususunda düzenlemeler yapıldı.
-Bey Sokağı restore edilerek turizme açıldı.
-Turban Oteli yapılarak turizme kazandırıldı.
-Şehir merkezine ve Almus Tufantepe'ye Tokat'a gelen misafirlerin ağırlanması için konak yaptırdı.
-Ankara'da Tokat'ın kalkınması ile ilgili toplantılar tertip edildi.
-Almus Barajı'nda su kayağını başlatarak su sporları faaliyetlerinin önünü açtı.
-Köylerdeki içme suyu çalışmaları hızlandırıldı.
Gelecek hafta Vali Recep Yazıcıoğlu'nun Tokat'la ilgili hatıraları bölümünde buluşmak dileğiyle.