TOKAT VALİLERİ RECEP YAZICIOĞLU (III)
Vali Recep YAZICIOĞLU ile ilgili yakın döneme kadar kitaplar yayımlandı, çok sayıda makale yazıldı. Biz bu eser ve makalelerden seçtiğimiz bölümlerle birlikte, görüştüğümüz bazı değerli şahsiyetlerden de vali ile ilgili hatıralarını yansıtmaya gayret edeceğiz.
2007-2009 yılları arasında Tokat Valiliği yapan ve Vali Recep Yazıcıoğlu'nu anma etkinliğini ihmal etmeyerek büyük bir vefa örneği gösteren ve şu an Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanlığını yürüten Doç. Dr. Recai AKYEL:
“Tokatlılar Vali Recep YAZICIOĞLU'nu asla unutmuyorlar. Gelecekte de unutacaklarını zannetmiyorum. Vefa göstermek asaletin bir yansıması, göstergesidir. Güzeli tasvir etmek bir iyiliktir. Çünkü güzeli her insan takdir edemiyor. İşte Tokatlı bu konuda da her zaman üzerine düşeni yapıyor.
O'nun başarısında Tokat'ın şartlarının da rol oynadığını düşünüyorum. Rahmetli Yazıcıoğlu döneminde bir proje vardı. Devlet-Millet İşbirliği Projesi. Devlet Planlama Teşkilatı'nın yürüttüğü projede Tokat pilot il seçilmişti. Yani hükümet, o günkü yönetim bu projenin gerçekleşmesi için bütün kolaylığı rahmetli Recep Yazıcıoğlu'na gösteriyordu. Dolayısıyla yaptığı başarılı çalışmaları Ankara'ya yansıyınca O,her hangi bir bakanlıktan para isteyince hiç ikiletme olmuyordu. Bunlar valimizin başarılarını perçinlenmesinde büyük etken oldu. Bununla beraber ben Tokat'a geldiğimde vatandaşın benden istediği “İkinci Yazıcıoğlu “ olmamdı. Tabi, bu şu demek ,Tokatlı'nın gönlünde hâlen YAZICIOĞLU sevgisi var.Allah gani gani rahmet eylesin.Nu mutlu ki bu vatandaşa böyle bir sevgi bıraktı.Ne mutlu ki Tokatlılara böyle bir vali ile tanıştılar ve O'na daima vefa örneği gösterdiler.”
*KÜMBET Dergisi Sayı: 12 Yıl 2008
…
22.Dönem Tokat Milletvekilliği yapan ve Tokat'ın ekonomisi, kültürü ile ilgili pek çok önemli toplantı ve teşebbüslerde rahmetli babası Vasfi Diren ile birlikte Vali Recep Yazıcıoğlu'nun yanında gördüğümüz DİMES Gıda. San.A.Ş ortaklarından 22.Dönem Tokat Milletvekili Orhan DİREN:
“ Valimiz Sayın Recep YAZOCIOĞLU Bey'le tanışmamamızdan sonra yapılan bazı toplantı ve görüşmelerimizde Tokat'ın gelişmesi için gerekli organize sanayi, havaalanı ve otelin şart olduğunu konuşuyorduk.
Otel konusunda iyi bir araştırma yapalım demişti. Bir gün vali bey Ankara'dan telefon etti. Akdeniz bölgesinde otelleri gezmem iyi olur ama resmî araçla devletin parasıyla bu yapılmamalı, bana bir araba gönderin onunla giderim dedi. Kardeşim Alı̇ DİREN Bey'le arabamızı hazırladık. İkisi bizim arabayla geziye çıkıp otelleri inceleme gezisini başlattılar. Bu arada makam aracını da Tokat'a göndermişti. Bu davranışı bende çok büyük bir etki bırakmıştı, hiç unutamam. Nur içinde yatsın mekânı cennet olsun.”
*11 Mart 2018 tarihli bilgilendirmesi.
…
“Vali Yazıcıoğlu'nun makam odasında konuşmamızı acele acele sürdürüyoruz. Zira beş, on dakikaya kadar şantiyeleri gezmeğe çıkacak.Telefon çalıyor.İster istemez kulak misafiri oluyoruz:
-Ne randevusu kardeşim, diyor, Yazıcıoğlu…
Karşı taraf ısrar ediyor olmalı ki, tekrarlıyor:
-bizde randevu falan yok kardeşim. Oturup oda bekleyecek vaktim yok. Gelince bulursun, ya da neredeysem oraya gelirsin… Vali, odada oturur da, ziyaretçileri beklerse, işler nasıl bitecek?
*Erdoğan Tamer-Saadettin Müftüoğlu,'Altın Yıllarında Tokat' . Tokat İl Özel İdaresi ve Tokat Belediyesi Birliği 1986
“…
Anadolu'nun bazı yerleri, doğaca ve tarihçe çok zengin oldukları hâlde, şimdiki büyük geçit yollarının üstüne düşmedikleri için kuytuda kalmışlardır. Çok daha anlamsız ve önemsiz yerler konusunda çok şeyler biliriz de, böyle yerlerin varlığını unuturuz. Sırf trenimiz, otobüsümüz geçmediği ,gözümüz takılmadığı için,Tokat gibi.
…
Şimdiki genç vali, Tokat'a gelmeden önce de kaymakam olarak, Türkiye'nin ilçelerinden ilçelerine, arkadaşlarının deyimiyle 'bir zıpkın gibi' gidermiş. Şimdi Anadolu'nun bir kuytu köşesi daha ama bu kez il çapında zıpkınlaşmış bir büyük balina gibi kımıldamakta, onu zıpkınlayanlarla birlikte bu eski topraklar üzerindeki halkı da ufuklara doğru çekmenin mutlu sancısını yaşamaktadırlar…”
*Mümtaz Soysal, 18 Haziran 1985 Milliyet Gazetesi
…
“…Tokat kentine 15 Mayıs 1984 günü yeni bir vali atandı. İlk bakışta olağan gibi görünen bu olayın, bir kentin kaderini ve hatta binlerce insanın yaşam çizgisini değiştireceğini kim bilebilirdi?
İlk bakışta olağan bir atama gibi görünen bu olayın, bir kentin kaderini hatta binlerce insanın hayat çizgisini değiştireceğini kim bilebilirdi?
Kim derdi ki, Trabzon ilinin Sürmene İlçesi, Köprübaşı nahiyesi, Yılmazlar Köyünden Müftü Mustafa Bey'in oğlu, Akçakoca Kaymakamı Recep Yazıcıoğlu, ilk kez vali olarak Tokat'a atanacak ve ayak bastığı bu ölü toprakların tarihi yeni baştan yazılacaktır.
İki dağ ve akarsu arasına büzülmüş, geçmişteki görkemli günlerin anıları ile avunurcasına geleceğe yönelik, hırsları, kaygıları olmadan sessizce zaman tüketen Tokat kentinin başına gelecek gencecik bir talih kuşu kondu böylece…
Kaf Dağı masallarında anlatıldığı üzere 'Bir dev geldi, kocaman ağzını açıp şöyle bir üfürüverdi, kenti kaplayan beyaz bir ölüm tozu uçtu gitti…'
Taşlaşan insanlar daldıkları uykudan uyandılar. Sokaklara, caddelere, binalara, bağlara, bahçelere kısacası her şeye yeniden can geldi… Ve sene 1988”
*Cemal İncesoyluer, Bir Kent Bir Adam, Bir Yorum,1988
Tokat Gazeteciler Cemiyeti Başkanımız ve bir dönem Vali Recep Yazıcıoğlu'nun Basın Danışmanlığı'nı yapan Cemal İncesoyluer, Tokat'ta bulamadığımız bu eserini Çorum İl Halk Kütüphanesi'nden getirttirme nezaketi gösterdi, hassaten teşekkür ediyorum)